Hoe zorg ik voor een beter jaarresultaat van mijn webwinkel?

Anno 2016 kan een zichzelf respecterend bedrijf niet meer meedoen zonder een webwinkel te hebben. Doordat mensen steeds meer hun producten en diensten online bestellen ben je eigenlijk verplicht om het ook aan te bieden op het internet. Met deze nieuwe markt zijn er veel deuren geopend en dichtgeslagen. Maar omdat we denken in oplossingen en niet in problemen is het belangrijk om te analyseren hoe je zo’n webwinkel het beste kan runnen. Misschien dacht je dat het simpelweg openen van een webwinkel genoeg was om goed te draaien, maar ben je erachter gekomen dat je niet genoeg ermee verdiend. Waar dat vroeger, in je fysieke winkel, heel anders was. Wat kan je daaraan doen?

Extensies

Wanneer je gebruikmaakt van een Magento webshop heb je ook de mogelijkheid om gebruik te maken van sommige baanbrekende Magento extensies. Maak hier ook zeker gebruik van, want het kan een grote positieve invloed op je jaarresultaat hebben. Zo zijn er bijvoorbeeld Magento extensies die gegevens omtrent het online gedrag van je bezoekers bijhouden en analyseren. Op basis hiervan kan je conclusies trekken die zomaar bepalend kunnen zijn voor de strategie die je volgend jaar gaat toepassen in je webwinkel. We raden je wel aan om voor betaalde extensies te gaan, omdat deze over het algemeen veel beter functioneren dan de gratis versies. Neem ruim de tijd om alles uit te zoeken voordat je overgaat tot actie.

Vaste lasten

Ten tweede is het belangrijk om uit te zoeken of er manieren zijn om de vaste lasten wat te drukken. Net als een fysieke winkel heeft ook de webwinkel vaste lasten. Echter had je hier bij de fysieke winkel meer verstand van en wist je wat wel en wat niet nodig was. Om dit ook uit te zoeken bij de webwinkel raad ik je aan om een consult aan te gaan bij een specialist. Een gesprek kan je veel wijzer maken!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *